Skip to main content
Nezaradené

Expertíza a pedagogický projekt

Pri diagnostike problémového správania jedinca je potrené určiť jeho kauzu a následne na nej pracovať. Hodnotia sa – fyzická, kognitívna, emotívna a motivačná stránka jedinca.

Fyzická stránka – ak je kauzou neprimeraného správania, v prvom rade je potrebné konzultácia problému s veterinárnym lekárom.

Emotívna stránka – prehodnocujú sa aké emócie a aké pocity prevládajú u jedinca

  • radosť – úzkosť,
  • zvedavosť – strach,
  • hravosť – obavy,
  • spokojnosť – hnev

stupeň emočnej aktivácie /arousal/

to nám určí schopnosť koncentrácie, náladu alebo vôľu/chuť na určitú aktivitu
– je to stupnica, ktorá sa pohybuje od nudy, pocitu vnútornej prázdnoty, depresie po rozrušenie nervozitu, prudkosť a impulzivitu.

Kognitívna – prehodnocujú sa skúsenosti a schopnosti daného jedinca, ako sú uložené v jeho pamäti z emotívneho pohľadu a aké sú jeho mentálne schopnosti a flexibilita

Motivačná – určuje ju predispozícia plemena, to znamená čo vyhľadáva daný jedinec vo svete, čo ho zaujíma a v čom vie realizovať svoj talent, čo ho baví a čo ho napĺňa. Prevaha niektorých motivácii, ich nadmerný prejav alebo nesúlad privádza jedinca k nespokojnosti a frustrácii.

V neposlednom rade je potrebné posúdenie

  • prostredia v ktorom pes žije (či je súčasťou rodiny, žije na rodinnom dvore, v sťaženom objekte, útulok…)
  • prehodnotenie relačnej dimenzie(typ vzťahu) s majiteľom, ostatnými členmi rodiny alebo inou zodpovednou osobou.

Na základe týchto informácii sa vyhodnotia „silné“ a „slabé“ stránky psíka a bude zostavený pedagogický projekt v súlade s požiadavkami majiteľa.